FAQ - Lato 2020 a Koronawirus

Komunikat dotyczący wakacji 2020 a COVID-19

Drodzy Przyjaciele, Uczestnicy obozów i kursów językowych, Szanowni Rodzice,

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, dlatego doskonale zdajemy sobie sprawę, że z coraz większą niecierpliwością czekacie na informacje odnośnie realizacji tegorocznych wyjazdów. Na szczęście zapadły już pierwsze decyzje ze strony rządu Polskiego i możemy już coś więcej powiedzieć na temat wakacji 2020.

29 maja zostały ogłoszone przez GIS, MZ i MEN oficjalne wytyczne dla organizatorów wypoczynków dla dzieci i młodzieży, które wskazują jak powinny wyglądać kolonie, jak należy się do nich przygotować oraz co najważniejsze potwierdzają, że obozy młodzieżowe będą mogły się odbyć. Nasz zespół już teraz zajął się wdrażaniem niezbędnych procedur, które pozwolą na przygotowanie bezpiecznych wyjazdów dla dzieci i młodzieży.

W tym miejscu, z radością potwierdzamy realizację obozów językowych w Polsce.

Sytuacja jednak prezentuje się inaczej w przypadku obozów zagranicznych, gdzie nadal czekamy na na oficjalne stanowiska krajów docelowych, w których proponujemy wyjazdy. Nie możemy jeszcze jednoznacznie ustosunkować się w tej kwestii. Pozostajemy jednak w stałym kontakcie z naszymi zagranicznymi kontrahentami, gdzie ich doniesienia pozwalają wierzyć, że już wkrótce będziemy wiedzieć coś więcej o wyjazdach za granicę. Prosimy zatem o jeszcze trochę cierpliwości i wyrozumiałości.

Na ten moment, status wszystkich najbliższych wyjazdów udostępniamy na naszej stronie KOMUNIKATY WYJAZDOWE.

Przypominamy, że zostały przygotowane różne propozycje, które będziecie mogli wybrać, jeżeli okaże się, że Wasz wyjazd nie dojdzie do skutku:

Przygotowaliśmy też voucher, który możecie otrzymać rezygnując z wyjazdu w tym roku, a który będziecie mogli wykorzystać w przyszłym, 2021 roku.

Zachęcamy Was do pozostania z nami. Jeszcze wiele miejsc możemy wspólnie odkryć i poznać! #ZmienTerminNieOdwoluj

Szczegółowe informacje znajdziecie w poniższym FAQ lub w biurach ATAS.

Pozdrawiam
Paweł Sławiński
Prezes ATAS

FAQ - ORGANIZACJA OBOZÓW MŁODZIEŻOWYCH A COVID-19

Poniższe informacje dotyczą wyłącznie obozów młodzieżowych, organizowanych przez firmę ATAS Sp. z o.o., czyli

  • zagranicznych obozów językowych (JM1, JM2, JA1-A, JA1-S, JA2-A, JA2-S, JA3, JA4, JA5, JA7, JAC, JAL-A, JAL-S)
  • krajowych obozów językowych (JPJ, JPD), oraz
  • zagranicznych obozów turystyczno-wypoczynkowych (OH1, OH2, OH3, OG1, OG3, OW1, OW2)

Cieszymy się, że pojawiły się oficjalne wytyczne GIS, MZ i MEN dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży na lato 2020. Potwierdzają one dotychczasowe domniemania, że obozy młodzieżowe będą mogły się odbyć. Należy jednak mieć na uwadze, że opublikowane zalecenia dotyczą tylko obozów i kolonii organizowanych w Polsce, dlatego tylko taki typy imprez możemy w tym momencie potwierdzić. Nasz zespół już rozpoczął prace nad przygotowaniem programów oraz wdrożeniem procedur niezbędnych do realizacji wyjazdów krajowych.

Jednocześnie prowadzimy rozmowy i wyciągamy własne propozycje wśród touroperatorów i instytucji związanych z branżą turystyczną, aby te wytyczne, które budzą kontrowersje albo niejasność, były dodatkowo wyjaśnione. Zależy nam aby procedury, które ostatecznie zostaną wdrożone, były jak najbardziej adekwatne do bieżącej sytuacji na miejscu.

Więcej informacji na temat wytycznych z dnia 29.05 br opisujemy w naszym artykule: Obozy i kolonie 2020 - najważniejsze wytyczne przed wyjazdami.

 

Decyzję co do każdego obozu podejmiemy najpóźniej na 31 dni przed rozpoczęciem wyjazdu.
Przykładowo jeśli obóz zaplanowany jest na 2 lipca o jego statusie będzie informować w pierwszym tygodniu czerwca. Jeśli wyjazd ma się odbywać w sierpniu, informacja o organizacji obozu pojawi się miesiąc przed terminem rozpoczęcia.

Status wszystkich nadchodzących wyjazdów prezentujemy na naszej stronie KOMUNIKATY WYJAZDOWE, zgodnie z przyjętą zasadą 31 dni. Ponadto o wszystkich decyzjach będziemy informować mailowo.

Mamy zgodę na realizację obozów dla dzieci i młodzieży na terenie Polski. Nie mniej jednak na decyzję o odbyciu się imprezy, czy to w kraju czy to za granicą, składa się wiele elementów. Wśród najważniejszych należy wymienić:

  • bezpieczeństwo w miejscu docelowym i najbliższym sąsiedztwie
  • możliwość zorganizowania bezpiecznego transportu na miejsce (przelot lotniczy, transport autokarem)
  • możliwość zapewnienia świadczeń zapisanych w programie obozu – hoteli, dostępność muzeów, galerii i innych atrakcji.
  • przepisy prawne obowiązujące w Polsce
  • przepisy prawne w miejscu (kraju) docelowym
  • odpowiednia liczba chętnych na dany turnus

Przy odwołaniu obozu w związku z niemożliwością jego organizacji zaproponujemy 3 alternatywne rozwiązania do wyboru:

  • zwrot wpłaconych środków w 100% (zgodnie z ustawą z dnia 31 marca 2020r.)

Zgodnie z warunkami umowy jest możliwa rezygnacja klienta w każdej chwili na podstawie Ogólnych Warunków Umowy (OWU). Jednak rezygnacja z imprezy wiąże się z poniesieniem kosztów rezygnacji.

Postanowiliśmy przedłużyć termin najniższego progu kosztów rezygnacji, tj. 200 zł dla obozów w cenie do 2 500 zł i 400 zł dla obozów w cenie powyżej 2 500 zł – do 21 dni przed wyjazdem.

Decyzję można podjąć w każdym momencie. Najkorzystniej jest jednak poczekać do 21 dni przed datą wyjazdu – wtedy będą już informacje, czy wyjazd będzie organizowany, czy odwołany. Do tego czasu nie zwiększają się koszty rezygnacji. Terminy oraz progi potrącenia kosztów rezygnacji są następujące:

  • do 21 dni przed wyjazdem – potrącenie 200/400 zł
  • do 7 dni przed wyjazdem – potrącenie 60%
  • po 7 dniach przed wyjazdem – potrącenie 100%

W związku z nietypową sytuacją związaną z wirusem SARS-CoV-2 oraz mając na uwadze niepotwierdzone jeszcze obozy zagraniczne, postanowiliśmy także przesunąć termin pełnej płatności do 21 dni przed wyjazdem. Do tego czasu będzie już znany status danych imprez. W naszej ocenie, bezpodstawne byłoby wymaganie wpłacenia całej należnej kwoty, nie wiedząc czy dany obóz w ogóle się odbędzie. Takie rozwiązanie widzimy jako korzystne zarówno dla klienta, jak również dla firmy ATAS.

Zapewniamy, że wpłacone przez naszych klientów pieniądze na wyjazd są w 100% bezpieczne! ATAS posiada gwarancję ubezpieczeniową wystawioną przez Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji AXA S.A oraz na bieżąco opłaca składki na rzecz Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego za każdego uczestnika obozu. Oznacza to, że w nieprzewidzianych sytuacjach, klient jest zabezpieczony i może ubiegać się o zwrot środków z tytułu gwarancyjnego. To gwarantuje bezpieczeństwo pieniędzy klienta.

W sytuacji gdy obóz zostanie odwołany z powodu epidemii albo niemożliwości jego realizacji wynikającej z wprowadzonych rozporządzeń przez rząd, klient otrzyma 100% wpłaconych środków.
Zgodnie z ustawą z dnia 31 marca 2020r., zwrot środków za niezrealizowaną imprezę turystyczną został przedłużony do 180 dni. Biuro podróż ma zatem dodatkowe 180 dni na zwrot pieniędzy, poza wskazanymi 14 dni w umowie. Oznacza to, że klient ostatecznie otrzyma zwrot środków nie później niż do 194 dni od anulacji. Jeśli zatem impreza zostanie odwołana 2 lipca, klient najpóźniej otrzyma pieniądze 11 stycznia 2021r.

Staramy się być elastyczni i dostosowywać do bieżącej sytuacji, dlatego już teraz przygotowaliśmy alternatywne rozwiązania i oferty:

  • Dla osób, które chcą z nami spędzić wakacje ale obawiają się jeszcze wyjazdu w tym roku, proponujemy przełożyć obóz na lato 2021. Na naszej stronie udostępniliśmy już nowe terminy na obozy młodzieżowe i kursy językowe comfort na przyszły rok -> https://www.atas.pl/pl/wyjazdy-atas?&tag_id[]=94
  • Osoby zdecydowane na tegoroczny wyjazd, zapraszamy na nasze obozy językowe w Jastrzębiej Górze i w Darłówku. Właśnie zwiększyliśmy pule miejsc przy imprezach w Polsce.
  • jeśli szukasz innej formy na spędzenie wakacji niż kolonie i obozy, to polecamy naszą nową ofertę - wczasy rodzinne w Polsce, na Malcie i w Grecji.

FAQ - ORGANIZACJA KURSÓW JĘZYKOWYCH COMFORT A COVID-19

Poniżej odpowiadamy na pytania dotyczące kursów językowych COMFORT organizowanych w zagranicznych szkołach językowych.
Zobacz pełną listę kursów językowych COMFORT: https://www.atas.pl/pl/wyjazdy-jezykowe?&tag_id[]=44

W związku z tym, że każda szkoła językowa ma własną politykę co do organizowanych przez siebie kursów, sytuacja każdej z imprez jest analizowana indywidualnie. Na ten moment większość szkół nie podjęło jeszcze decyzji o anulowaniu kursu.

Czekamy na rządowe zalecenia oraz monitorujemy sytuację w krajach docelowych.

Informacje dotyczące odwołania danego kursu językowego będą przekazywane klientom najszybciej jak tylko taka decyzja zostanie podjęta, ale nie później niż do 14 dni przed rozpoczęciem wyjazdu.

Dotychczas klient zobowiązany był do dokonania pełnej wpłaty na kurs językowy nie później niż 42 dnia przed datą rozpoczęcia kursu. Mając jednak na uwadze obecną sytuację, postanowiliśmy przesunąć termin płatności dla klienta do momentu, kiedy wyjazd zostanie ostatecznie potwierdzony - nie później niż do 14 dni przed rozpoczęciem. Zatem dopłaty do zarezerwowanego kursu będziemy wymagali w chwili potwierdzenia realizacji wyjazdu.

Jeśli kurs językowy zostanie odwołany przez ATAS, zaproponujemy 3 alternatywne rozwiązania do wyboru:

  • voucher o wartości 110% wpłaconej kwoty do wykorzystania na dowolną imprezę ATAS do końca roku 2021.
  • zwrot wszystkich wpłaconych środków w 100%.

Zgodnie z warunkami umowy, klient może w każdej chwili zrezygnować z zarezerwowanego kursu językowego na podstawie Ogólnych Warunków Umowy (OWU). Należy jednak pamiętać, że rezygnacja z imprezy wiąże się z potrąceniem poniesionych już kosztów. W tym wypadku, każda rezygnacja jest analizowana i obsługiwane indywidualnie.

Warto zatem wstrzymać się z decyzją, gdyż w sytuacji gdy to szkoła językowa anuluje kurs, klient otrzyma zwrot wszystkich wpłaconych środków.

Dla klientów, którym zależy na nauce w zagranicznej szkole językowej, przygotowaliśmy ofertę kursów językowych online, które są alternatywą dla kursów stacjonarnych w szkole. Kurs prowadzony jest "na żywo" przez native speakera w małych grupach międzynarodowych za pomocą specjalnej platformy edukacyjnej. SPRAWDŹ >>>

Dla tych, którzy chcą z nami spędzać wakacje, ale obawiają się jeszcze wyjeżdżać w tym roku, polecamy zapoznać się z naszą ofertą na 2021 rok -> https://www.atas.pl/pl/wyjazdy-jezykowe?&tag_id[]=94&tag_id[]=44
Będziecie mogli bez dodatkowych kosztów przenieść Wasze zgłoszenia na kolejny rok.

Obsługą zagranicznych kursów jezykowych zajmuje się nasz Dział Wyjazdów Językowych, który jest do Państwa dyspozycji pod tel. 600 245 074, email: bwj@atas.pl